DEREK PRINCE MEGSZÓLAL: VÉDELEM A HITETÉS ELLEN


Miért övezi immár 22 éve hallgatás Derek Prince 1996-ban írt írását?

Mi az, amire 22 éve nem figyelnek oda a pünkösdi-karizmatikus mozgalom vezetői, és amiről gyülekezeteik előtt inkább hallgatnak?

Mit mondott Derek a 90-es évek első felében elindult „torontói áldás”, más néven „új hullám” szellemiségéről, extrém megnyilvánulásairól, mint pl. a „szent nevetés”, vagy az „állati manifesztációk”?

Az elmúlt évtizedek összes teljes evangéliumi irányzatát, ébredését bekebelező áramlat, a „Folyó”, elsodorta az Ige józan megértésén és felfogásán alapuló tanítói tekintély szolgálatát, és vele együtt az Igazságot.

A Rodney H. Brown, John Arnott, és még sok más szolgáló
(később a 3. hullám képviselői, mint pl. Patricia King, Joshua Mills, David Herzog, Paul Keith Davis, …)

Által kínált/támogatott szellemi élmények központba kerülése,
Kiszorította a gyülekezetekből az Ige iránt elkötelezett hűséget.

A helyzet kísértetiesen hasonlít a Korinthusi Gyülekezet állapotához, ahol a szellemi ajándékok hibás használata megosztást, zűrzavart és a mennyei céltól történő teljes eltévelyedést eredményezett.

A hamis emberi szolgálatokba belegabalyodott hívő közösség az Ígéret Földje helyett a pusztában rekedt. /1.Kor.10;1-5./

Várakozásuk földi csodákra és jelekre irányult,

A karizmák elhomályosították azt, ami odafent várt rájuk. /1.Kor.15;19./

Az elragadtatás előtt álló mai „menyasszonnyal” megtörténik ugyanez?

Különösen izgalmas a kérdés Timóteus levelének fényében,

Amely szerint az utolsó időkben,

Jámnes és Jámres,

A kivonulás útjában álló csodatevő „keresztények”,

Isteni csodák leutánzásával kínált szellemi élményekkel,

Felrobbantják az egyetlen hidat,

Ami e világból kivezethet,

Melynek neve:

Az igazság szeretete.

/Hallgasd meg a prédikációt: 1. rész: Védelem a hitetés ellen 

2. rész: A Valóság 

3. rész: Az Elveszett Evangélium Fosztogatói /

1. Nem véletlenül írja Derek már 1996-ban:

„Van egy veszély, ami azokat fenyegeti, akik természetfeletti hatalommal szolgálnak az egyházban.

Ez pedig a kísértés, hogy a szellemi ajándékokat manipulációra használják.
Arra, hogy kihasználják az embereket, ill. hogy uralkodjanak fölöttük.”

Aztán így folytatja:

„Egy alkalommal megkértem az Urat, hogy mutassa meg nekem a boszorkányság igazi természetét.

Úgy hiszem, az Úr a következő definíciót adta nekem:

A boszorkányság kísérlet arra, hogy az embereket kontrolláljuk, rávegyük őket, hogy azt tegyék, amit mi akarunk.

Bármilyen szellem használatán keresztül - amely nem a Szent Szellem.

Miután ezt megemésztettem, az Úr hozzá tette:

És ha valaki egy olyan szellemet birtokol, amit akarata szerint bármikor felhasználhat, az nem a Szent Szellem. 

A Szent Szellem ugyanis Isten, és senki nem használhatja fel Istent.”

„Nagyon fontos látnunk – folytatja -, hogy különbség van a Szent Szellem maga, mint személy, és a Szent Szellem ajándékai között.

A Róma.11;29-ben Pál azt mondja nekünk, hogy az Istennek ajándékai visszavonhatatlanok. 

Más szóval, ha Isten egyszer adott nekünk egy ajándékot, Ő azt soha nem veszi vissza.
Mi élhetünk azzal, vagy mellőzhetjük, de akár rosszul is használhatjuk.

De még ha mi rosszul alkalmazzuk is, Isten nem veszi vissza.

Különben nem lenne igazi ajándék, hanem csak egy feltételhez kötött kölcsön.

Tény, hogy vannak emberek, akik rosszul használják a Szent Szellem ajándékait.

Pál elénk tár egy világos példát az 1.Kor.13;1-ben:

„Ha embereknek, vagy angyaloknak nyelvén szólok is, de szeretet nincs bennem, olyan lettem, mint egy zúgó rézedény, vagy egy rikácsoló cintányér.”

Nyilvánvaló, hogy a Szent Szellem saját maga nem válik rikácsoló cintányérrá.

De a nyelveken szólás – ha rosszul élnek vele – üressé válhat és csaphat hamis zajt.

Sajnálatos módon ez gyakran megtörténik a pünkösdi-karizmatikus körökben.

Lehetséges persze a többi szellemi ajándéknak is hibás használata – úgy, mint a tudomány beszéde, a gyógyítás, vagy a csodatevés ajándékai.

Megtörténhet ez, amikor egy személy arra használja a szellemi ajándékokat, hogy kiváltson egy hatást, elérjen egy viselkedést, amely nincs összhangban Isten rendelésével.

Nyilvánvalóan helytelen a szellemi ajándék személyes haszonra való használata.

A legtöbb helyzetben a biztonságunk az, ha képesek vagyunk felismerni a Szent Szellemet, mint személyt, és különbséget tenni közte és az ajándékai között.

Ez tehát az első, és legfontosabb tény a Szent Szellemről: Ő ISTEN.

És nekünk mindig Istenként kell viszonyulnunk hozzá.

/Hallgasd meg a prédikációt: 1. rész: Védelem a hitetés ellen 

2. rész: A Valóság 

3. rész: Az Elveszett Evangélium Fosztogatói /

2. A második tény a Szent Szellemmel kapcsolatban, hogy Ő az Atya Isten és a Fiú Isten Szolgája.

Ez egy izgalmas kijelentés, mert magasra értékeli a szolgálatot.

Sok ember ma elveti a gondolatát annak, hogy szolga legyen.

Ők úgy érzik, hogy méltóságon aluli és tisztességtelen dolog szolgának lenni.

De én úgy gondolom, hogy csodálatos az, hogy a szolgálat nem a Földön kezdődött.

 Ez az Örökkévalóságban, és Istenben kezdődött.

Szent Szellem, az Isten, szolgája az Atyának és a Fiúnak.

Ez nem alacsonyítja le Őt, vagy teszi kevesebbé, mint Isten.

Mi ebből ismerjük meg, hogy mi irányítja az Ő cselekedeteit és mindazokat a tevékenységeket, amelyeket tesz.

A Ján.16;13-14-ben Jézus ad nekünk egy bepillantást a Szent Szellem szolgálatába és tevékenységébe:

„De mikor eljő amaz, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra.

Mert nem Ő magától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezőket megjelenti nektek.

Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz, és megjelenti nektek.”

Nos, láthatjuk, a Szent Szellem nem beszél magától.

Neki nincs saját üzenete.

Hát nem figyelemre méltó?

Ő csak azt adja tovább nekünk, amit hall az Atyától és a Fiútól.

Ezen kívül neki nem célja dicsőíteni saját magát, vagy magára irányítani a figyelmet, hanem mindig Jézust dicsőíti, és Jézusra irányítja a figyelmet.

Ez a másik nagyon fontos módja, hogy azonosítsuk a Szent Szellemet.

Kérlek, hogy most nagyon figyelj ide, mert egy forradalmi dolog következik.

Az a szellem, amely a Szent Szellemre fókuszál, és a Szent Szellemet dicsőíti, az nem a Szent Szellem.

Ez ugyanis ütközik, ellentmondásban van az ő természetével és céljával.

Ha egyszer megragadod ezt, fel fogja nyitni a szemed számos dologgal kapcsolatban, ami ma az egyházban történik, és egyébként nehezen érthető.

A Szent Szellem soha nem dicsőíti az Ő Saját nevét.

Az Ő célja, hogy azt az Egyet dicsőítse, aki Őt küldte.

Most hadd tegyek még egy állítást, ami lehet, hogy meglep titeket.

Sehol nem találtam a Szentírásban példát arra, hogy valaki a Szent Szellemhez imádkozott volna.
Oly sokáig tartott, amíg megértettem, hogy nincs senki a Szentírásban, aki a Szent Szellemhez imádkozott.”

Aztán Derek így folytatja:

„Ha megérted a Szent Szellem kapcsolatát az Atyával és a Fiúval, akkor megérted, hogy mi soha nem adhatunk utasítást, parancsot, megbízást a Szent Szellemnek.

Ha szeretnénk, hogy a Szent Szellem cselekedjen valamit, akkor a kérésünket az Atyához, ill. a Fiúhoz kell címeznünk.”

3. „A harmadik fontos tény a Szent Szellemmel kapcsolatban az, amit a nevében jelez számunkra: Ő Szent.

Bármi, ami közönséges, az nem eredhet a Szent Szellemtől.

A keresztény életben a szentség nem opcionális.

Sok keresztény úgy tűnik, úgy gondolkodik a szentségről, mint valami autóhoz választható extra kiegészítőről, mint egy divatos bőrhuzat a normál műanyag helyett.

 De ez nem felel meg az igazságnak.

A szentség az alapfelszereltség része.

A Zsidó.12;14-ben a szerző azt mondja, hogy minden emberrel keressük a békességet, és a szentséget, amely nélkül senki nem látja meg az Urat.

A kortárs nyugati kereszténységben a megváltásnak egy rendkívül hiányos képe él.

 Mégpedig:

„Miután elfogadtam a megváltást és újjászülettem, ha akarom, tovább léphetek és elérhetem a szentséget.

Megtehetem, de ez csak egy lehetőség.”

Én most azt akarom mondani neked, hogy a te megváltásod a te szentté válásodtól függ!

A Szent Szellemnek tulajdonított megnyilvánulások közül sokat kiválaszthatnék, és bemutathatnék, amelyek nélkülözik a szentséget.

Én azonban most csak eggyel foglalkozok, mégpedig:

a Szent Szellemnek tulajdonított állati viselkedés emberi lényekben.

Először is, nem ismerek a Szentírásban olyan üzenetet, ahol a Szent Szellem emberi lényben állati viselkedést idézett elő.

Volt egyetlen ember, akinél úgy tűnik Isten okozta, hogy úgy viselkedjen, mint egy állat: Nabukodonozor.

„Kivettetett az emberek közül, füvet evett, mint az ökrök, és égi harmattal öntöztetett az ő teste, mígnem szőre megnőtt, mint a saskeselyű tolla, és körmei, mint a madarakéi.” (Dán.4;30)

De ez Isten ítélete volt! Nem az áldása!

A jel.4;6-8 leír 4 élő teremtményt az Isten trónja körül.

3 közülük az állatvilágot reprezentálja: egy oroszlánt, egy borjút, és egy sast.

De közülük egyik sem ad ki az ő állati természetének megfelelő hangot.

Mindegyikük az Isten szentségét nyilatkoztatja ki tiszta és szép beszédben.

Fontos megértenünk, hogy Isten teremtésében rend van.

Az ember Isten képére és hasonlatosságára lett teremtve, hogy uralkodjon az állatvilág felett. (1.Móz.1;26)

A Teremtés könyve első fejezetei szerint tény, hogy az ember a legmagasabb rendű teremtmény.

Ez jelzés értékű számunkra a Szent Szellem áldásához vezető úton.

Ő felemeli azokat, akiket Ő megáld.

Időnként előidézheti, hogy egy állat olyat tegyen, amit csak egy emberi lény képes.
De Ő soha sem degradál le egy emberi lényt azzal, hogy állati viselkedésre készteti.

/Hallgasd meg a prédikációt: 1. rész: Védelem a hitetés ellen 

2. rész: A Valóság 

3. rész: Az Elveszett Evangélium Fosztogatói /

4. A Máté.12;33-ban Jézus eligazít bennünket:

„Vagy legyetek jó fák, és teremjetek jó gyümölcsöt, vagy legyetek romlott fák, és teremjetek romlott gyümölcsöt; mert gyümölcséről ismerik meg a fát.”

A romlott gyümölcs tehát romlott fáról származik.

Nem elég megszabadulni a romlott gyümölcstől.

Ki kell vágnunk a romlott fát, amely okozta ezt.

Ha képtelenek vagyunk ezt megtenni, akkor a romlott fa tovább fogja teremni a romlott gyümölcsöt.

Kétségtelen, hogy azt a fát, amely az állati viselkedés különböző fajtáit termi, azt okkult, vagy pogány tevékenységek alkotják.

Például az állati viselkedés manifesztációi Afrika és India egyes részein a leggyakoribb.
A fa kivágása azt igényli, hogy a vezetők felelősen azonosítsák a problémát, és elismerjék azt, mint bűnt, megbánják és megtérjenek belőle.

Nincs sehol a Bibliában alapja annak, hogy azt várjuk Istentől, hogy megbocsátja a bűneinket, ha mi nem bánjuk meg, és nem térünk meg azokból.

Ha a vezetők tolerálták az embereik viselkedésében ezeket, akkor az embereknek szükségük van ezeket, mint bűnöket elismerni az ő viselkedésükben, és megtagadni azokat.

Különben, ha a romlott fa nincs kivágva, akkor továbbra is romlott gyümölcsöt fog teremni.”


5. Derek 28 oldalas írásának e néhány rövid idézete is világosan leírja,

A Szent Szellem nem mond mást,

Mint csak és kizárólag az Isten Igéjét, ami az Igazság:

„Fiacskáim! Senki el ne hitessen benneteket;
Aki az igazságot cselekszi, igaz az  
Aki a bűnt cselekszi, az Ördögből van.”

/1.Ján.3;7-8/

A nagy bővölködés prédikátoroknak (pl. Kenneth Copeland,…) a római katolicizmus pogány vallásgyakorlatával való közösség vállalása nem az igazság cselekedete, nem lehet a Szent Szellemtől.

Semmilyen keresztény szolgálatnak, valamely nem keresztény (pogány) vallási szervezettel történő közösség vállalása nem az igazság cselekedete, nem lehet a Szent Szellemtől (Rick Joyner, Lou Engle, Todd White, CfAN, Daniel Kolenda, …)

/2.Kor.6;14-18./

Az Andrew Wommack, Joseph Prince, Joel Osteen, … által hirdetett, és az igazságtól megfosztott kegyelem elferdített üzenete szintén nem lehet a Szent Szellemtől. /1.Pét.1;22./

6. KONKLÚZIÓ:

A pünkösdi-karizmatikus gyülekezetek legalább 22 éve lázadásban élnek,

Ugyanis vezetőik nem engedtek az Istentől küldött tekintély igazság szerinti intésének.

Derek Prince, aki mellett az Isten bizonyságot tett az Ő igazsága által az egész világ előtt, már a torontói új hullám kezdetén leleplezte annak megtévesztő szellemiségét.

Az egyházi vezetők mégis elvetették tanítását.

Magyarország gyülekezetei ezeknek a lázadó vezetőknek, és az általuk követett nemzetközi lázadó szolgálatoknak a befolyása alatt állnak.




/Hallgasd meg a prédikációt: 1. rész: Védelem a hitetés ellen 

2. rész: A Valóság 

3. rész: Az Elveszett Evangélium Fosztogatói /


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése